Značka zamestnávateľa, teda Employer branding, nie je nová vec, ale v poslednom období má podstatne väčší záber a záujem zo strany marketérov a HR špecialistov. Čo to je a ako k nemu pristúpiť?
Či ide o manažéra, grafika, alebo zvárača, populačná krivka klesá. Ľudia vnímajú svoje hodnoty a svoj voľný čas. Jasné, že sa to netýka „hladových dolín“, ale o tom tento blog nie je. Ľudia, ktorí pociťujú nespokojnosť v zamestnaní, hľadajú ďalšie možnosti uplatnenia. Uspokojiť ich môže nielen finančné ohodnotenie a reálne benefity, ale aj vízia budúcnosti vo firme, či potenciál rastu v nej. Zmysluplnosť práce a sebarealizácia v kombinácii s pracovnou pohodou a ocenením. Ale, nie len to.
Prečo teda máme pocit, že pre niekoho by sme pracovať veľmi chceli a pri niektorej firme zvažujeme hlavne, alebo len, platové podmienky a prípadné benefity? Pričom obe firmy by potencionálne poskytli rovnaké uspokojenie? Za všetkým je značka. Nielen korporátna, ale aj značka zamestnávateľa – Employer branding.
Ak by vám ponúkli pracovnú pozíciu v jednej zo slovenských komerčných televízii, koho by ste si vybrali? Odhliadnuc od market share – podielu na trhu a finančného ohodnotenia (ak je identické)? Nie je to rozhodnutie medzi Svadbou na prvý pohľad, alebo Moja mama varí lepšie, ako tvoja. Vyberali by ste si podľa toho, ktorá TV je vašej duši bližšia. Za tou dušou sa väčšinou skrýva to, ako na vás spoločnosť pôsobí ako značka. Ako značka korporácie, ale aj ako značka zamestnávateľa. Pretože obe sa dopĺňajú a spoločne tvoria tzv. kotvu značky. Alebo ak chcete, Superstar značky. Tak ako vytvoriť značku zamestnávateľa, aby nebola Hviezdnou rotou?
Značka zamestnávateľa nie je nová vec, ale v poslednom období má podstatne väčší záber a záujem zo strany marketérov a HR špecialistov. Cieľom je ukoristiť to najlepšie na trhu. Vysoko konkurenčné prostredie na trhu práce vás môže stáť veľa času aj financií. Employer Branding je proces propagácie spoločnosti smerom k vytúženej cieľovej skupine – zamestnancom, ktorých spoločnosť potrebuje. Jeho potrebu vyjadruje aj klesajúca populačná krivka. Nájsť kvalitných ľudí už nie je také jednoduché. V „rybníku“ je menej a menej dobrých rýb. Preto vás nezachráni nová udica, ale správna potrava a technika lovenia.
Ako príklad uvedieme spoločnosť LIDL, ktorá to podľa nás robí dobre. Korporátne komunikuje na zákazníkov, že ich Zamestnanci urobia pre zákazníka všetko. Veselí a vtipní ľudia by si to mohli preložiť rôzne, ale aj o tom je odvaha značky. A ako to pretavili do taktickej komunikácie značky zamestnávateľa? Najlepšia firma je tá, ktorá urobí všetko pre zamestnancov. Komunikáciu značky pretavili do značky zamestnávateľa. A o tom je Employer branding. O tom, ako LIDL vytvoril značku pre zamestnancov, sme sa rozprávali s Veronikou Bátorovou v našom podcaste.
Viac vám o Employer branding povieme v ďalších blogoch. Ak sa vám nechce čakať a chcete vedieť viac, kontaktujte nás. Prípadne sa opýtajte našich 4 zamestnancov.