Podcast je nabitý dôležitými poznatkami, ktoré by mal ovládať každý, kto sa dostáva do kontaktu s výkonnostným marketingom.
„Pri AB testovaní sa dajú robiť fokus grupy, kde stačí štatisticky 8 ľudí, aby sa vychytalo 80% chýb e-shopu“
Juraj Sasko je zakladateľom digitálnej agentúry Visibility, v ktorej sa denno-denne stretávajú s výkonnostným marketingom. Práve na túto tému sme sa zamerali v rozhovore s Jurajom. Podcast je nabitý dôležitými poznatkami, ktoré by mal ovládať každý, kto sa dostáva do kontaktu s výkonnostným marketingom, ktorý poznáme aj pod pojmom performance marketing. Rozhovor je užitočný pre tých, ktorí s ním pracujú, ale pre tých, ktorí s ním chcú ešte len začať.
V podcaste sa dozviete:
ako začať s výkonnostným marketingom a ako ho správne nastaviť
aké marketingové aktivity patria pod výkonnostný marketing
pre koho nie je výkonnostný marketing vhodný
na čo si dávať pozor pri výkonnostnom marketingu
čo všetko musí klient ovládať vo výkonnostnom marketingu, aj keď má agentúru, ktorá mu ho spravuje
kedy už neplatí to, že čím viac investujeme do výkonnostného marketingu, tým viac klientov/objednávok dostaneme
ktorých základných 7 metrík by si mal e-shop sledovať
či by mal rozpočet stanoviť klient, alebo agentúra
Každá firma nejakým spôsobom rieši výkon svojho marketingu. Je to niečo, s čím chce začať každý, pretože výkon prináša biznisové výsledky. Juraj hovorí, že problémom je skôr firmy presvedčiť o tom, že by mali robiť aj brandové aktivity, kde výkon nie je cieľom. Dôvod je jednoduchý – budovanie značky silne asistuje výkonu. Faktom je, že ľudia viac dôverujú značkám, ktoré vidia a poznajú ich.
Na začiatku nastavovania výkonnostného marketingu je potrebné si zadefinovať cieľovú skupinu, zmapovať si trh, urobiť analýzu kľúčových slov a ďalšie aktivity, ktoré nám Juraj prezrádza v podcaste. Zároveň hovorí aj o tom, že je dobré si testovať veci a optimalizovať ich.
Juraj v rozhovore spomína nástroje, ktoré vedia e-shopom pomôcť na začiatku pri výkonnostnom marketingu:
Reklamný systém Business manager pre Facebook
Reklamný systém pre Heureku
Juraj na záver odporúča:
Majiteľ, alebo človek, ktorý rozbieha nejaký projekt, by mal mať k danej veci aj vzťah. Počas pandémie bolo vidieť, ako e-commerce stúpa, a to veľa ľudí motivovalo k tomu, aby si spravili svoj e-shop. Chceli ho rozbehnúť popri práci a mysleli si, že budú druhá Alza. Veľakrát to je však o tom, že o biznise nič nevedia a plánujú to krátkodobo. Nie sú pripravení a to, že to budú budovať ďalšie 3 až 4 roky, pričom stále z toho nemusia nič mať. Práve preto treba mať k tomu vzťah a vyznať sa v tom.
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ