Na čo myslieť pri expanzii e-shopu

Slávka Kollárová je spolumajiteľka slovenskej dizajnovej značky INSPIO, ktorá pôsobí vo viac ako 11 krajinách, a tak má bohaté skúsenosti s expanziou e-shopu do európskych krajín. V podcaste sa s nami delí o svoje skúsenosti a vedomosti. Z rozhovoru sa dozvedáme, že nás expanzia do zahraničia nemusí bolieť, ak sme na ňu pripravení.

„expandovať môžete až vtedy, keď vám to funguje v domácej krajine“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Slávka Kollárová je spolumajiteľka slovenskej dizajnovej značky INSPIO, ktorá pôsobí vo viac ako 11 krajinách, a tak má bohaté skúsenosti s expanziou e-shopu do európskych krajín. V podcaste sa s nami delí o svoje skúsenosti a vedomosti. Z rozhovoru sa dozvedáme, že nás expanzia do zahraničia nemusí bolieť, ak sme na ňu pripravení. 

V podcaste sa dozvedáme napríklad tieto praktické informácie:

  1. Pri expanzii si musíte veľa veci pripraviť dopredu, no veľa z toho viete robiť zo Slovenska. Najprv si musíte pripraviť celú stratégiu, zorganizovať preklady, spraviť klon webu, potom viete nahodiť produkty, články, fotky, urobiť seo a tak ďalej.

  2. Pre Slovákov je pri expanzii častokrát prvou voľbou Česko. Nie len že máme nevnímaný ich jazyk, ale Česi nám častokrát odpustia drobné chyby. Rozhodnúť sa pre expanziu však môžete až vtedy, ak viete, že vám to na Slovensku funguje.

  3. Väčšia krajina neznamená vždy to, že je lepšia. Niekedy môže byť lepšia stratégia etablovať sa v menšej krajine, pretože záleží aj na tom, aký máte na to rozpočet.

  4. Ak je v danej krajine iná mena, vtedy je výhodnejšie mať u nich aj bankový účet.

  5. Zo Slávkinej skúsenosti je najlepšie spraviť preklad textov do angličtiny, a potom z angličtiny do iných jazykov.

Čo nám odporúča na záver Slávka v súvislosti s marketingom?

Najväčším nepriateľom vo všetkom, hlavne v marketingu, je predpoklad, že niekto niečo bude vedieť. Túto chybu robíme na dennej báze. Ten predpoklad sa prenáša do všetkého. „Veď ľudia budú vedieť, že tu v nákupnom košíku budú mať zadať 10 čísel“, ale nebudú vedieť. Ak veci nedopoviete a nepoviete ich dosť detailne, tak potom vzniká to, že sú ľudia nespokojní s výkonom, alebo že sa nepochopia a nakoniec to nefunguje.

Ak by vám nestačil podcast, tak Slávka napísala na túto tému aj článok o tom, ako expandovať s e-shopom do zahraničia a ako INSPIO spustilo 5 krajín za 43 dní.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ