E-shop je fuška, ako pomôže porovnávač?

V podcaste sa rozprávame o tom, ako vyťažiť maximum z porovnávačov cien, ktoré sú dnes už štandardným, marketingovým nástrojom pre väčšinu e-shopov.

„porovnávač cien patrí do online stratégie e-shopu“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Michal Král je zakladateľom jedného z najväčších vyhľadávačov tovaru na slovenskom trhu Pricemania.sk, ktorý od roku 2007 pomáha e-shopom zvyšovať návštevnosť a obrat. Dnes sú už cenové porovnávače pre väčšinu e-shopov štandardným, marketingovým nástrojom. Faktom je aj to, že ich mesačná návštevnosť na Slovensku je viac ako 2,2 miliónov reálnych užívateľov. O tom, ako z porovnávačov cien vyťažiť maximum, sa rozprávame s Michalom v podcaste.

  1. Medzi výhody porovnávačov patrí to, že k nim má prístup masa konzumentov a majú vysokú mieru konverzie aj návratnosť investície. Majiteľom e-shopov tak pomáhajú zvyšovať návštevnosť ich e-shopu aj obrat.

  2. Porovnávače sú o cene, ale nie len o nej, pretože kritérií rozhodovania je viacero. Okrem ceny sú rovnako dôležité aj recenzie e-shopu, skladová dostupnosť, či to, na akom poradí detailu produktu sa zobrazí e-shop. Tu rozhodujú prvé pozície podobne ako aj na Google.

  3. Porovnávače sú pre mnohé e-shopy najprofitabilnejším kanálom. Je to pre nich rentabilné a zároveň tam je publikum, ktoré chcú osloviť.

  4. Väčšina porovnávačov funguje na systéme pay-per-click, čo znamená, že e-shop platí za každý preklik, ktorý sa zrealizuje z porovnávača na ich stránku. Cena klikov je závislá od cenníka konkrétneho porovnávača.

  5. Michal hovorí, že keď sa e-shop vidí medzi množstvo e-shopov, ktoré sú možno lacnejšie, nemusí to automaticky na nich vytvárať tlak na zníženie ceny. Keď je to dobrá značka, ktorá má dobrý brand a vie si cenu obhájiť, môže byť aj cenovo vyššie.

Čo by odporučil Michal v súvislosti s marketingom?

  1. Bez akéhokoľvek marketingu sa e-shop nerozbehne. Veľa e-shopov má pocit, že spustením e-shopu sa skončila ich práca a ľudia sa tam odniekiaľ nahrnú. Avšak bez toho, aby o nás ľudia vedeli, u nás nemôžu nakúpiť. Treba dať preto o sebe vedieť a využiť v prvej fáze, hlavne ak máme obmedzený rozpočet, cenovo efektívne kanály. Už vôbec nie je také jednoduché ako kedysi osloviť prvých 1000 zákazníkov.

  2. Treba využívať všetky možnosti na spolupráce, PR a prepájať sa s inými e-shopmi, ktoré maj rovnakú cieľovku, ale nekonkurujú si.

  3. Treba sa vzdelávať v rámci SEO, pretože toto je oblasť, v ktorej majú e-shopy najväčšie nedostatky a zároveň aj najväčší potenciál na zlepšenie.

  4. Mali by sme rozmýšľať nad všetkými možnými kanálmi a ovládať základnú matematiku v marketingu – cena za klik, miera konverzie, PNO, hodnota objednávky, marža... a musíme vedieť, pri akej hodnote týchto metrík nám to začne celé vychádzať, lebo inak sa môže stať, že budeme pol roka do marketingu nalievať peniaze, ale neuvidíme žiadnu návratnosť a nebudeme vedieť, kam sa chceme dostať.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ