Ako využiť marketingovú stratégiu pre rast e-shopu

Anka a Naďa hovoria o tom, ako využiť marketingovú stratégiu pre rast e-shopu.

„trh je stále viac saturovaný, jediné, čo nám ostáva je odlíšiť sa a budovať si vlastnú značku“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Anka a Naďa boli hostkami v rozhovore s Tomášom Vrtíkom z Expandeco, v ktorom sa rozprávali o tom, ako využiť marketingovú stratégiu pre rast e-shopu. Keďže máme na rozhovor veľmi pozitívne ohlasy, rozhodli sme sa ho zaradiť aj do našich podcastov.

V rozhovore sa dozviete:

  • príklad z praxe, kedy z klišé komunikácie vznikol konkrétny odlišný positioning

  • ako prebieha brainstorming a tvorba stratégie od myšlienky až ku claimu

  • ako si poradiť s prípadom, keď značka len reselluje, nemá brand a veľkú konkurenciu

  • prečo je nevyhnutné mať len 1 stratégiu, aj keď sa expanduje na zahraničné odlišné trhy a ako si s tým poradiť

  • ako sa vyhnúť budovaniu znalosti značky cez zľavy

  • ako vystúpiť z cenovej špirály, keď sú zákazníci zvyknutí na zľavy

  • prečo sledovať konkurenciu a ako pristúpiť k jej analyzovaniu

Väčšina marketérov e-shopov sa zaoberá výkonnostným marketingom, ktorý podľa modelu STDC niekedy presahuje do značky prostredníctvom fázy SEE. Ak však nemáme definovanú stratégiu značky, tak tam nemáme čo dať. Potom začneme byť uponáhľaní, pretože nepredávame. Na Slovensku sa množstvo marketérov a majiteľov nezaoberá marketingovou stratégiou, avšak práve tá dokáže e-shop posunúť ďalej.

Chybou e-commercu je to, že je zameraný na krátkodobé výsledky. E-shop by sa však mal na to pozerať z dlhodobého hľadiska, a teda nie len na to, čo predá zajtra, ale čo mu prinesie dlhodobý rast bez toho, aby musel neustále liať peniaze do výkonnostného marketingu.

Každý e-shop, firma by si mala odpovedať na otázku, čo sa stane u jeho zákazníka, keď by sme z dňa na deň prestali predávať produkty, poskytovať služby? Som pre neho na toľko dôležitý, že si to všimne? Prečo by mal zákazník nakupovať práve u nás a nie u konkurencie? Zabudnite však na odpovede typu pretože sme najlepší, profesionáli, najrýchlejší a kvalitní. To hovorí každý, preto sú to tzv. hygienické parametre a bez nich by sme biznis ani robiť nemali. Musí to tam síce zaznieť, ale na tom sa značka, biznis nedá postaviť.

Tým, že je trh stále viac saturovaný, ponuka sa zväčšuje, no dopyt ostáva rovnaký, jediné, čo nám ostáva je odlíšiť sa a budovať si vlastnú značku. Navyše na to, aby sme mali zdravý biznis, nám musia perfektne fungovať aj marketingové 4P, teda produkt, cena komunikácia a distribúcia.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ