Aj váš biznis potrebuje stránku O NÁS. Čo by mala určite obsahovať?

Stránka O nás je kľúčovým prvkom obsahu firmy. Zistite, aké sú osvedčené postupy na vytvorenie stránky „O nás“, čo robiť a čo radšej nerobiť pri tvorbe jej obsahu a prečo sa na túto stránku kladie taký dôraz.

Ilustračný obrázok

Stránka „O nás“ je jednou z najnavštevovanejších stránok vášho webu. Prečo by však toľko ľudí navštevovalo stránku „O nás“? Nemali by najprv navštíviť sekciu služieb alebo cenníka? Vysvetlíme si, prečo je stránka O spoločnosti kľúčovým prvkom obsahu a pozrieme sa aj na osvedčené postupy na vytvorenie stránky „O nás“, čo robiť a čo radšej nerobiť pri tvorbe jej obsahu a prečo sa na túto stránku kladie taký dôraz.

Obľúbenosť a návštevnosť stránky „O nás“ má zmysel z viacerých dôvodov:

1. Buduje dôveru

Podobne ako je to pri spoznávaní nových ľudí, kedy najskôr zisťujete podobnosti vašich príbehov, tak to funguje aj v prípade, kedy potenciálny zákazník po prvýkrát navštívi váš web. Chce spoznať váš príbeh, pochopiť, čo robíte – a prečo. Či ste správna spoločnosť pre riešenie jeho problémov. A pokiaľ vaša stránka „O. nás“ obsahuje prvky vášho stanoveného poslania alebo vízie, potenciálny zákazník zistí, či sa uvedené hodnoty zhodujú s jeho hodnotami a potrebami.

2. Poľudšťuje vašu spoločnosť

Hovorí o vás a vašom tíme. Pridajte k titulom a menám tváre a uistite tak svojho potenciálneho zákazníka, že má do činenia so skutočnými ľuďmi. S ľuďmi, ktorí rozumejú jeho potrebám.

 

OSVEDČENÉ POSTUPY PRE VYTVORENIE STRÁNKY „O NÁS“                

Svoju jedinečnú identitu a hlas spoločnosti je nevyhnutné pretaviť do dobre vytvorenej kópie. Daný proces môže byť zdĺhavý a náročný, netreba panikáriť. Mali by ste však pri tvorbe zvážiť nasledujúce postupy.

 

1. Udržte stránku „O nás“ zameranú na zákazníka

Dajte jasne najavo, že ste tu pre riešenie problémov svojho zákazníka, ktorý čelí výzve alebo problému, a potrebuje pomoc. Dokážte, že rozumiete tomuto problému, vybudujete si tým jeho dôveru.

 

2. Vyrozprávajte príbeh vašej značky

Rozprávajte o prekonaných problémoch a výzvach, ktorým ste čelili a viedli vás k založeniu danej spoločnosti. Rozprávajte o tom, ako chcete zákazníkovi zlepšiť život svojimi produktami a službami. Naplňte podstránku vašou brand story. Len so značkou, ktorá je ľudská, sú za ňou emócie a príbeh, si dokážeme vybudovať vzťah. Preto je dôležité na webe rozpísať váš príbeh značky, aby ste zákazníkovi poskytli príležitosť s vami hlboko zarezonovať.

ROZPRÁVAJTE- je to spôsob, ktorým upútate pozornosť a vzbudíte dôveru.

 

3. Potvrďte, že nie ste robot

Predstavte vašich najcennejších zamestnancov s fotografiami a krátkym predstavením ich osobnosti. Uveďte ich kontaktné údaje, ktoré uľahčia kontaktovanie konkrétnych ľudí. Napríklad ak sa niekto potrebuje dostať k obchodnému tímu, bude presne vedieť komu napísať. Môže vám to pomôcť pri tvorbe e-mailového zoznamu potenciálnych zákazníkov.

 

4. Zapamätateľnosť vo váš prospech

Vytvorenie dobrého prvého dojmu môže mať zásadný význam. Snažte sa, aby bol tento dojem trvalý a potenciálny zákazník na vás nezabudne okamžite po zatvorení karty. Uistite sa, že text na stránke „O nás“ je v súlade s vašou značkou a rezonuje s emóciami zákazníka. Hoci by táto stránka mala byť profesionálna, nebojte sa humoru. Ten je vždy vítaný.

 

5. Pochváľte sa – toto je „safe space“ pre chválu

Napriek tomu, že nechcete pôsobiť nepríjemne, stránka „O nás“ je miestom, kde môžete odkomunikovať svoje úspechy. Prezentujte to, čo zvýši dôveryhodnosť, ako napr.:

  • počet rokov, počas ktorých podnikáte (v prípade, že je to dlhodobé),
  • patenty a autorské práva,
  • vzdelanie, certifikáty a školenia vášho tímu,
  • ocenenia, ktoré získala vaša spoločnosť,
  • prieskum spokojnosti, recenzie – počet hviezdičiek, a pod.

 

6. Prezentujte svoje hodnoty

Ukážte, čo je pre vás dôležité. Pokiaľ sa návštevníci budú stotožňovať s vašimi hodnotami, budú sa cítiť pohodlnejšie pri nákupe práve u vás. 

Máme na mysli hodnoty ako:

  • Vynikajúci zákaznícky servis
  • Kvalitné spracovanie
  • Udržateľnosť, ekológia
  • Inovácie
  • Rozmanitosť
  • Zapojenie komunity / Spolupráca s menšinami
  • Podpora diverzity
  • Inkluzívnosť

Zdôraznite tri pre vás najdôležitejšie hodnoty a vysvetlite, ako ich uplatňujete v praxi.

 

7. Zakončite stránku O spoločnosti s výzvou na akciu.

Čo je tou ďalšou vecou, ktorú chcete, aby návštevníci po prečítaní stránky „O nás“ urobili? Pravdepodobne ich nechcete nechať len tak visieť na konci stránky.

Tu je pár príkladov silných výziev na akciu:

  • „Nakúpte teraz“
  • „Pozrite si (názov produktu / služby)“
  • „Naplánujte konzultáciu / stretnutie“.

 

Pár tipov na záver:

Na stránke „O nás“ by ste nemali predávať, ale vytvárať spojenie so svojimi potenciálnymi zákazníkmi. 

Komunikujte autenticky a dôveryhodne. Vaši návštevníci vedia, že v niečom musíte byť dobrý, keď sa dostali na vašu stránku.

Nenechajte sa pri písaní uniesť vášňou. Je jednoduché písať veľa, pokiaľ vás daná téma baví, avšak udržte informácie konzistentné a k veci. 

 

Držíme palce pri tvorbe úspešných a dôveryhodných stránok „O nás“. Ak vám však chýbajú slová pre opísanie príbehu vašej značky, riešením môže byť Biznis marketingová stratégia™. Získate nielen funkčný biznis marketingový model na základe marketingových 4P, ale aj signifikantnú stratégiu značky obsahujúcu príbeh značky, popis jej osobnosti či positioning. Ak chcete získať odlišnosť na trhu a jedinečný podklad pre tvorbu podstránky O nás, obráťte sa na nás.

Fotka autora Monika SopóciováLinkedIn logo
Monika Sopóciová
Junior stratég