V podcaste vás zoznamujeme s hlavnými stratégiami tvorby cien nových produktov a s maticou kvalita/cena 9 cenových stratégií pre imitujúce produkty. Okrem toho vysvetľujeme aj to, čo je to cenový bod, aké zľavy sa dajú zvažovať a prečo je lepšie rozmýšľať nad odmenou ako nad zľavou.
„Pri cenotvorbe nejde len o určovanie cien produktov.“
V 13. epizóde zo série Kotler v praxi si približujeme tému tvorby cien produktov a cenové stratégie podľa teórie Kotlera. Viete, ako sa správne stanovuje cena? Častým prekvapením je fakt, že cenotvorba nie je len určovanie cien jednotlivých produktov. Základom je stanovenie cenovej úrovne, ktorá obsiahne rôzne produkty, či služby konkrétnej firmy.
V podcaste vás zoznamujeme s hlavnými stratégiami tvorby cien nových produktov a s maticou kvalita/cena 9 cenových stratégií pre imitujúce produkty. Okrem toho vysvetľujeme aj to, čo je to cenový bod, aké zľavy sa dajú zvažovať a prečo je lepšie rozmýšľať nad odmenou ako nad zľavou.
Cenová úroveň je dynamická a mení sa podľa toho, v akej fáze životného cyklu sa produkt nachádza, aký je po ňom dopyt, aká je ponuka, ako sa správa konkurencia, či kupujúci.
Ak stojíme pred cenotvorbou imitujúceho produktu, teda produktu, ktorý je na trhu bežný, potom máme možnosť využiť maticu cena/kvalita produktu, ktorá nám ponúka 9 možností ako sa na cenu pozrieť. Na jednej strane máme kvalitu produktu, ktorá môže byť nízka/stredná/vysoká a na druhej strane máme cenu produktu, ktorá môže byť tiež nízka/stredná/vysoká. Pri tomto rozmýšľaní sa riadime tým, akú stratégiu má vodca na trhu.
Keď si už zvolíme konkrétnu cenovú stratégiu, potom si pre cenu vytvárame tzv. cenový rámec, v ktorom sa budeme pohybovať pri zmene ceny. Spotrebiteľa potrebujeme vždy naučiť, aký cenový bod má náš produkt, alebo služba. Toto sa v angličtine nazýva price point. V tomto cenovom bode je treba počas roka čo najdlhšie zotrvať, aby si spotrebiteľ doslova zvykol na náš cenový bod.
Ďalším uvedomením pre zmenu cien je fakt, že cena sa dvíha veľmi ťažko. Po každej masívnej zľave prichádza boj, pretože zľava plodí zľavu. Oveľa viac sa v praxi osvedčuje odmena namiesto zľavy.
Na zľavu sa rýchlo zabúda, ale na zážitok, ktorý sme dostali ako odmenu nie, a tak sa buduje vzťah so spotrebiteľom… nie cez zľavu.
Častou chybou pri cenotvorbe je to, že pri spočítavaní nákladov sa zabúda na investície do marketingu. Netreba zabúdať na to, že z marže nestačí len vyžiť, ale treba byť schopný si zarobiť na investíciu napríklad práve do marketingu, ale aj napríklad na vývoj inovácií.
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ