KOTLER V PRAXI 12. diel – Životný cyklus produktu

V podcaste si vysvetľujeme, ako Kotler živtoný cyklus produktu definoval. Na praktických ukážkach si objasňujeme čo sa dá v jednotlivých fázach robiť a ako vlastne trh s produktami funguje.

„Aj produkt má svoj príbeh, vývoj.“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Spomínate si na legendárny mobil značky Nokia? Od jeho uvedenia na trh zaznamenal postupne veľký nárast predaja až do momentu, kedy ho nahradili smartfóny. Postupne sa prestal kupovať až sa z trhu stiahol. Tento priebeh sa volá životný cyklus výrobku. V podcaste si vysvetľujeme, ako Kotler tento cyklus definoval. Na praktických ukážkach si objasňujeme čo sa dá v jednotlivých fázach robiť a ako vlastne trh s produktami funguje.

  1. Životný cyklus produktu je charakterizovaný piatimi odlišnými štádiami. Prvé štádium je vývoj výrobku, nasleduje uvedenie výrobku, rast, zrelosť tzv. maturita a posledné štádium je pokles.

  2. Produktom v jednotlivých štádiách by sa mala venovať aj rôzna pozornosť, pretože tieto štádiá si vyžadujú rôzne nároky na marketing. Vo firmách sa produktom v štádiu zrelosti venuje najviac pozornosti.

  3. Modifikácia trhu, výrobku, či celého marketingového mixu sú najlepšími prostriedkami, ako sa vyrovnať s konkurenciou v štádiu zrelosti produktu.

  4. Ak je produkt v štádiu poklesu, je veľmi nákladné pokračovať v jeho predaji. Omnoho rozumnejšie je venovať sa produktom, ktoré majú ešte potenciál a majú aj perspektívnejšiu budúcnosť.

  5. Životná krivka produktu, ktorá popisuje všetky štádia životného cyklu výrobku, ma zväčša tvar písmena S.

Podrobnejšiemu vysvetleniu prvého štádia, a teda vývoja produktu, sme sa venovali v 11. epizóde Proces vývoja nového produktu. Zvyšným štádiám sa venujeme podrobne v tomto podcaste a v blogu Životný cyklus produktu, v ktorom vám ilustrujeme aj životnú krivku produktu.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ