KOTLER V PRAXI 11. diel – Proces vývoja nového produktu

Čím všetkým si treba prejsť pri vývoji nového produktu a aké štádia by mal vývoj produktu, alebo služby obsahovať? Týmto a ďalším otázkam sa venujeme v podcaste, ktorého cieľom je vysvetliť, ako Kotler pomenoval vývoj nových výrobkov vo svojej teórii.

„Vývoj nového produktu sa zvykne urýchľovať, napríklad v startupe.“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Čím všetkým si treba prejsť pri vývoji nového produktu a aké štádia by mal vývoj produktu, alebo služby obsahovať? Týmto a ďalším otázkam sa venujeme v podcaste, ktorého cieľom je vysvetliť, ako Kotler pomenoval vývoj nových výrobkov vo svojej teórii.

  1. Na vývoj nových výrobkov musí byť firma dobre pripravená. Je treba, aby dokázala správne odhadnúť a reagovať na všetky zmeny, ktoré sa týkajú spotrebiteľského záujmu, technológie a hlavne konkurencie.

  2. Firma nemôže zotrvať pri existujúcom výrobnom nastavení nadlho. Zákazníci si želajú zmenu. Špeciálne nám to potvrdzuje aj aktuálna doba covidová, kde sa väčšina podnikov musela svojou ponukou rýchlo prispôsobiť. Prakticky proces vývoja nových produktov/služieb je neustály a je treba si ho vo firemných procesoch strážiť, pretože je jedným zo základných pilierov udržateľnosti spoločnosti, či značky.

  3. Podľa teórie marketingu existujú 2 spôsoby, ktorými sa môžeme dostať k novým produktom, službám – akvizícia, alebo vývoj novej ponuky vlastným výskumom a vývojom.

  4. Väčšina nových produktov a služieb, ktoré prichádzajú každoročne na trh sa neudrží, alebo sa udrží len tri roky. Príčiny môžu byť rôzne – od presadenia svojho nápadu, ktorý trh neprijme, až po precenenie kapacity trhu.

  5. Proces vývoja nového produktu, alebo služby má 8 fáz – zrod nápadov, predvýber nápadov, koncepcia vývoja, marketingová stratégia, podnikateľská analýza, vývoj produktu, testovanie na trhu a samotná komercionalizácia. Jednotlivé fázy si detailne vysvetľujeme v podcaste.

Pravdou však je, že v praxi sa proces vývoja nového produktu, alebo služby zvykne urýchľovať a niektoré časti sa vynechávajú. Častokrát sa to deje hlavne pri startupoch. Je však veľmi dôležité poznať tento postup, a tak dosiahnuť čo najväčšiu úspešnosť uvedenia nového produktu na trh.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ