Digitálna stratégia prakticky

V podcaste sa rozprávame na tému digitálna stratégia a o tom, ako si ju správne nastaviť.

„Vždy dáva zmysel mať dobrú stratégiu“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Milan Markovič je lídrom slovenského Effectixu a certifikovaným Google trénerom. Jeho doménou je digitálna stratégia v marketingu. Práve o nej a o tom, ako si ju správne nastaviť, sa spolu s Milanom rozprávame v podcaste.

Digitálna stratégia znamená nastavenie procesu komunikácie spoločnosti podľa hierarchizácie, v čase a na základe toho, aká tá spoločnosť je a ku komu komunikuje. V podstate ide o princíp toho, ako by mala spoločnosť v online komunikovať.

  1. Značka by mala mať víziu, misiu, pozicioning a mala by mať zadefinované hodnoty. Práve z toho sa v digitálnej stratégií vychádza. Hodnoty a vízia sú dlhodobé veci, ktoré by značku mali sprevádzať celým jej životom.

  2. Klienti častokrát nemajú hneď obrovský rozpočet na marketing. Práve stratégia im povie, k čomu musí smerovať ďalší krok, čo by mali komunikovať, aký ďalší kanál využiť a ako osloviť zákazníkov.

  3. Stratégia pomáha schopnosti vedieť sa rozhodnúť, keď sa niečo zmení. Držať fokus je niekedy veľmi ťažké. Pokiaľ máme dobre zadefinované to, kam má značka smerovať, ako má pôsobiť, akú má mať tonalitu, ako chceme, aby bola charakterizovaná, tak nás to ženie k cieľu.

  4. Výber komunikačných kanálov sa odvíja od cieľovej skupiny, pretože tá sa niekde nachádza. To, čo na ňu komunikujeme, závisí od toho, aký obsah dokážeme tvoriť. Hierarchizácia kanálov závisí od toho, či je značka vyhľadávaná a či má klient rozpočet na budovanie značky.

  5. Častou chybou je to, že firmy idú čisto na predaj a nemajú vyčlenený rozpočet na to, aby investovali do brandu, ktorý tak zaostáva.

Každý chce hneď predávať, no Milan hovorí, že ich snahou v Effectixe je firmám pripomínať to, že sú aj značkami. Investícia do značky neprinesie peniaze síce hneď, ale z dlhodobého hľadiska je to možno práve ten rozhodujúci argument na to, aby keď zákazník uvidí 3 rovnaké inzeráty, tak si vyberie značku, o ktorej už počul a ktorá mu je sympatická. Je preto potrebné, aby firma dala zákazníkovi okrem zľavy a toho, že má tovar hneď na sklade, aj príbeh.

Čo nám Milan odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?

Vytvárajte čo najväčšiu hodnotu, aby po firme, značke niečo zostalo.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ