Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete

Veronika nám prakticky vysvetľuje, ako správne porozumieť neuromarketingu, prečo je dôležité vedieť, čo sa odohráva v hlavách zákazníkov a ako to vôbec zistiť.

„neuromarketingom nám pomáha nasmerovať správanie spotrebiteľov“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Veronika Šustrová je koučka a zaoberá sa neurovedami a evolučnou psychológiou. Spolu sa rozprávame o neuromarketingu, ktorý je stále tak trochu skrytý pod rúškom tajomstva. Veronika nám prakticky vysvetľuje, ako mu správne porozumieť, prečo je dôležité vedieť, čo sa odohráva v hlavách zákazníkov a ako to vôbec zistiť. Táto téma sa týka azda každého, no najviac by mala zaujímať marketérov, obchodníkov, či podnikateľov, pretože práve tí musia pochopiť svojich zákazníkov.

„Neuromarketing je neuroveda prenesená do marketingu za účelom zmeniť, alebo nasmerovať spotrebiteľské správanie.“

V rozhovore sa dostávame k tomu, že existujú 3 faktory, ktorých sa my ľudia bojíme. Jedným z nich je strach, že nám niekto iný, alebo aj my sami, spôsobí bolesť. Ďalšie 2 faktory spomíname v podcaste. Je potrebné poznať tieto faktory a rovnako aj to, kto je naša cieľová skupina, aké je ich prirodzené prostredie a prirodzené správanie. Keď toto spoznáme, potom môžeme nasmerovať ich prirodzené správanie takým smerom, akým chceme my.

Veronika v rozhovore spomína, že značka je nejaký obraz, ktorému ľudia veria. Mozgu je úplne jedno, či verí človeku, alebo veci. On len verí. Z toho pramení tendencia, že ak niečomu veríme, budeme podvedome vyhľadávať informácie, ktoré nám potvrdia to, v čo veríme, a teda sa v tom budeme utvrdzovať.

V podcaste sa ďalej dozviete:

  • či je neuromarketing viac o emócií alebo ráciu

  • ako si máme predstaviť neuromarketing v praxi

  • aký je rozdiel medzi neuromarketingom a behaviorálnou ekonómiou

  • ako vieme získať a využiť poznatky neuromarketingu

  • čo je to kognitívne skreslenie

  • čo znamenajú kognitívne skreslenia priming, averzia k strate a haló efekt

Veronika spolu s Filipom Kunom vytvorili karty Neuromarketing v praxi, ktorých primárnou myšlienkou je to, aby sme sa na veci pozreli z iného pohľadu. Dokážu pomôcť zistiť, ako vylepšiť biznis. Nájdete ich na našom e-shope.

Pre tých, ktorých táto téma zaujala, Veronika odporúča na prehĺbenie vedomosti ďalších autorov, osobností, ktorí sa jej venujú:

  • Robert Sapolsky

  • Steven Pinker

  • František Koukolík

  • Biografia Leonarda da Vinciho

  • Biografia Angely Merkelovej

Ďalšie zaujímavé a cenné informácie nájdete aj na Veronikinej webstránke, či LinkedIn.

Veronika nám na záver odporúča, aby sme skúsili používať menej reportov v exceli a menej powerpointových prezentácií. Namiesto toho by sme to mali dorovnať pozorovaním ľudí okolo seba.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ