Lokálny marketing - keď je prevádzku vidieť

Ján Laurenčík je riaditeľom výkonnostnej marketingovej agentúry Basta Digital. V podcaste sa spolu rozprávame na zaujímavú tému lokálny marketing, ktorá sa v marketingu neomieľa často, no po rozhovore nemáme pochýb o jej dôležitosti. :)

„Lokálny marketing je pre kamenné predajne nevyhnutný.“

Vypočujte si podcast na vašej obľúbenej platforme:

Odznak podcastovej platformy AppleOdznak podcastovej platformy SpotifyOdznak podcastovej platformy Google

V podcaste nájdete

Ján Laurenčík je riaditeľom výkonnostnej marketingovej agentúry Basta Digital. V podcaste sa spolu rozprávame na zaujímavú tému lokálny marketing, ktorá sa v marketingu neomieľa často, no po rozhovore nemáme pochýb o jej dôležitosti. :)

Pre tých, ktorý tento pojem počujú prvýkrát, lokálny marketing je súčasťou celkovej marketingovej stratégie firiem, ktorého cieľom je privádzať zákazníkov do predajne. Patria do neho všetky aktivity, ktorými sa propagujú konkrétne prevádzky, alebo predajne. Čo je top 5 informácií, ktoré by ste o ňom mali vedieť?

  1. Lokálny marketing je čoraz viac dôležitý, pretože sa zmenilo niekoľko faktov. Každý človek má vo vrecku mobilný telefón a vie si veľmi rýchlo vyhľadať obchod bez toho, aby pred tým poznal danú lokalitu. Ďalším faktom je to, že máme možnosť si tieto informácie vyhľadať a dokonca sme si na to zvykli, preto máme oveľa menšiu toleranciu na prekvapenia, keď napríklad nie je prevádzka otvorená.

  2. V lokálnom marketingu sa využíva viacero kanálov v online priestore, medzi ktoré patria vlastný web, Google my business, všetky online platené reklamy, zľavové portály, sociálne siete a rôzne aplikácie, ako je napríklad Waze.

  3. Lokálny marketing slúži na získanie nových zákazníkov, ale aj na komunikáciu s lojálnymi, existujúcimi zákazníkmi.

  4. Google maps už dávno nie je len o tom, ako sa dostať z bodu A do bodu B. Firmy majú veľa možností, ako svoj profil vedia obohatiť. Nejdete teda len o adresu, mesto, či telefónne číslo, ale najnovšie tam vedia doplniť, či je možné prevádzku navštíviť, alebo si len niečo vyzdvihnúť. Okrem toho tam je možné uviesť špeciálne otváracie hodiny, či využiť vychytávky ako sú posty, alebo aj aktuálne letáky v obchode s preklikom naň.

  5. Ján nám radí, ako sa vyvarovať častým chybám v lokálnom marketingu. Majiteľ prevádzky by mal mať prístup k všetkým lokálnym profilom, mal by mať v nich správne informácie, ktoré by mal priebežne kontrolovať. Ďalším častým problémom je to, že značka investuje do veľkých ATL kampaní, ale táto komunikácia sa nepretaví do lokálnych profilov, čo je chybou, pretože sa to nedostane k ľuďom, ktorí nepozerajú napríklad televíziu, kde kampaň beží.

Ak ste doposiaľ nevenovali pozornosť téme lokálny marketing, vypočujte si podcast, v ktorom nájdete užitočné informácie o tom, ako s ním pracovať, pretože to nie je len o nastavení telefónneho čísla na Google.

Ján nám na záver odporúča, aby sme namiesto hurá systému, volili v marketingu systematický prístup. Pretože to, čo môže aktuálne vyzerať veľmi lákavo, nemusíme vedieť využiť v ďalšej kampani.

Anka a Naďa pri nahrávaní podcastu

Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?

Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.

Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať

preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)

ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ