Kategórie
 
 
 
 
 

Prečo potrebujem marketingovú analýzu?

Aby ste pochopili:

  • v akom prostredí podnikáte 
  • ako sa správa, čo ponúka a ako komunikuje vaša konkurencia 
  • aká je vaša pozícia na trhu 
  • kde je priestor na trhu, ktorý ešte nikto neobsadil
  • kto je váš zákazník alebo spotrebiteľ, ako sa správa a aké sú jeho potreby
  • kde je priestor na zmenu vo vašom portfóliu 
  • ako môžete lepšie pracovat s cenou
  • ako uchopiť príležitosť v distribučných kanáloch
  • či je vaša doterajšia komunikácia dostatočná
  • aká silná je vaša značka a kde je priestor na jej posilnenie
  • čo je základom DNA vašej značky

Je to úplný základ pre nastavenie dobrej biznis marketingovej stratégie a vedomého marketingového riadenia spoločnosti. 

Čo všetko analyzujete?

  • trhové prostredie
  • konkurenciu (aj zahraničnú)
  • zákazníka/ spotrebiteľa
  • 4P - produkt, cena, distribúcia, komunikácia
  • vnútorné prostredie vašej spoločnosti (ľudia, procesy, komunikácia, iné)
  • vaše "Start with why?“
  • značku 
  • insight cieľovej skupiny, predajného kanálu a pod.
  • iné - podľa potreby a diskusie s klientom

Potrebujem analýzu, ak som začínajúci podnikateľ?

Áno, na začiatku predovšetkým musíte vedieť, do akého prostredia vstupujete a ako sa v ňom správajú vaši potenciálni konkurenti, zákazníci, obchodní partneri a ďalší. Potrebujete si otestovať, či vaše podnikateľské nastavenie a zámer je správny a zistiť, aký máte potenciál na trhu.

Ako dlho to trvá?

Vypracovanie marketingového auditu je záležitosťou 3 až 4 týždňov. Jeho základom je hĺbkový rozhovor s klientom a záverom jeho plné pochopenie a zladenie s výsledkami celej analýzy.

Viem si ho objednať aj samostatne bez stratégie?

Áno, marketingový audit sa dá objednať aj samostatne. Jeho záverom sú odporúčania, ktoré by vaša firma mala zrealizovať. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia