Dan Tržil je podcast expert a jeden z prvých, ktorý začal s podcastami v ČR a SR. Prezrádza nám 3 spôsoby, ako na nich zarábať aj trendy v podcastovom svete.
„Kľúčom úspešného podcastu je zaujímavý koncept.“
Dan Tržil, podcast expert a jeden z prvých, ktorý začal s podcastami v ČR a SR s úspešným podcastom Proti proudu, hovorí:
“Kľúčom úspešného podcastu je zaujímavý koncept. Pri podcaste si najprv zodpovedajme, prečo by ho mal niekto počúvať.“
Podcast je jeden z formátov audia. V porovnaní s rádiom je podcast, ako youtube pre televíziu. Výhodou je, že počúvam, čo, kedy, kde a popričom chcem. V Čechách ho počúva už 11% ľudí a existuje 900 podcastov, z ktorých je viac ako polovica aktívnych. Ako bolo v minulosti trendom byť blogerom, teraz je trendom byť podcasterom. Na Slovenku to začalo byť tiež moderné a ponuka podcastov priam explodovala. Podcast sa stáva stále bežnejší a vytvára sa tak možnosť monetizovať ho. Pravidelnosť nie je nutnosťou, ale výhodou. Dan odporúča minimálne mesačné publikovanie.
Meranie úspešnosti podcastu je náročné a nejednotné, najjednoduchší a zároveň najkľúčovejší parameter je počúvanosť jednej epizódy. Úspech podcastu neprichádza hneď, naberanie poslucháčov má dynamiku snehovej gule. Treba 8-12 mesiacov, aby sa to rozbehlo.
Dan nám v tejto epizóde ďalej prezrádza:
aké potrebujete vybavenie a techniku a či sú potrebné nejaké špeciálne zručnosti
3 spôsoby ako zarábať na podcastoch
aká je orientačná cena za poslucháča
ako sa Dan prispôsobil corona situácii
tipy na zaujímavé podcasty zo sveta
trendy v podcastovom svete
Dan Tržil: "Premýšľam dlhodobo. V marketingu funguje konzistencia a kontinuita."
Riadite úspešnú značku, máte vedomosti a skúsenosti, o ktoré sa chcete podeliť, alebo jednoducho chcete dať o sebe vedieť?
Ozvite sa nám na [email protected] a radi vám priblížime možnosti hosťovania, alebo reklamy v našom podcaste.
Chceme naše podcasty vylepšovať a prinášať vám taký obsah, ktorý vás bude baviť aj vzdelávať
preto by sme sa radi dozvedeli na nich váš názor. Každá spätná väzba - pozitívna, či konštruktívna, nás poteší. :)
ČO MÔŽEME ZLEPŠIŤ