Kategórie
 
 
 
 
 

DONEE the Label

Výzva:

Krásna idea v hlave zakladateľky priniesť na trh tehotenské kúsky, ktoré podčiarknú a vyzdvihnú ženskú krásu aj v čase, keď sa žena cíti ako chodiaci balón. Jej víziou bolo v budúcnosti vstúpiť na globálny trh. Rozmýšľala nad ňou rok, zrealizovala prvé kroky i návrhy kolekcie. Nechala sa však priveľmi ovplyvniť okolím a tak z jej pôvodného zámeru priniesť na trh jedinečné šaty pre tehotné ženy, ktorý ju tak veľmi napĺňal, neostalo takmer nič. Navyše si už ani nevedela vybrať priority. Potrebovala názov, identitu značky a návrat k svojej pôvodnej myšlienke. Tiež nastavenie biznis modelu, ktorý by predstavoval dlhodobú udržateľnosť a ziskovosť. To všetko nie je možné pripraviť bez vhodnej biznis marketingovej stratégie.

Čo sme urobili:

Vyspovedali sme zakladateľku v hĺbkovom rozhovore. Využili sme metódu „start with why“ na získanie esencie a definovanie DNA, ktoré by v sebe značka mala obsahovať. Zmapovali sme domácu, ale najmä zahraničnú konkurenciu a pripravili sme pozičnú mapu, na ktorej sme definovali dieru na trhu. Segmentácia pomohla určiť potenciál možných zákazníkov a analýza 4P zasa vymedzila priestor, ako vyprofilovať portfólio, akú cenu nastaviť, cez aký distribučný kanál predávať a kde je priestor pre komunikáciu. Po zhodnotení výsledkov s klientom sme pripravili biznis marketingovú stratégiu na tri roky. Tá okrem iného zahŕňala aj stratégiu značky (insight, cieľovka, vlastnosti, benefity, archetyp, esencia) a z nej vzišiel aj claim a názov značky. Dôležité bolo definovanť atribúty kolekcií a konkurenčnú výhodu. Tak vzniklo Donee the Label - autorská značka, ktorá vníma tehotnú ženu ako obdarovanú. 

Spätná väzba:

Spoluprácu s Ankou a Naďou odporúčam. V mojom okolí ľudí, ktorí rozbiehajú vlastný biznis vnímam, že povedomie o dôležitosti identity značky je ešte veľmi slabé. Málokto z tých, kto rozbieha vlastnú značku a startup, vníma túto oblasť ako hodnú investície a nákladov. Je to podobne ako v HR. Ľudia sa zvyknú preceňovať, že to zvládnu aj sami. Aj ja som bola dlho v tomto nastavení, no našťastie som si uvedomila, že sa bez pomoci odborníkov nedostanem na takú úroveň, akú by som chcela. Rozhodnutie pre spoluprácu s Levosphere vnímam ako jedno z najlepších rozhodnuti v rámci mojej cesty k vlastnej fashion značke. Akonáhle som si uvedomila, ako je vizuálna identita a s ňou prepojená stratégia značky veľmi dôležitá, pochopila som, že potrebujem nájsť naozajstných profesionálov. Spolupráca s nimi ma v mnohých aspektoch nielen naplnila, ale aj predčila moje očakávania. Je obdivuhodné, ako dokázali zo mňa vydolovať maximum informácií a vstupov a následne oddeliť to podstatné od balastu. Pomohli mi tak vyprofilovať moju vlastnú značku bez toho, aby sa čo i len trocha odklonila od svojich predstáv. Klobúk dolu a ďakujem. 

Majiteľka: Michaela Muráriková
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia