Kategórie
 
 
 
 
 

Každý z nás má svoj príbeh

Moja mama povedala.

„Môžeš si ľahnúť, aby po tebe ľudia šliapali a oni si budú stále sťažovať, že nie si dosť plochý.“

Ži svoj život.

Mature Gambino

Nie, nepomýlili ste si blog. Toto bude naozaj blogovanie o marketingu, ale po našom

Píše sa rok 2003 a sme na Slovensku. 

Žijeme obdobie dynamického ekonomického rastu. Prakticky všetko, čo by ste uviedli na trh, by zaručene fungovalo. Všade sa to hemží novými zastúpeniami významných globálnych značiek, ktoré chŕlia produkt za produktom, spotreba rastie a my si môžeme užívať veľkorysé investície do marketingu značky. Briefovanie agentúr, vývoj nových produktov, prieskumy a zahraničné projekty. Do toho všetkého firmy investujú značné peniaze a my máme šťastie, že sme pri tom. V tom najlepšom veku, odhodlané učiť sa a míňať všetok svoj čas iba na prácu.

 

Vtedy sme sa zoznámili. A tu niekde začína náš príbeh, ako sme sa stali Ankou a Naďou.

Ako to už v príbehoch býva, aj my sme si potrebovali prejsť skúškami. Niekto vtedy asi vedel, že naša spoločná profesijná cesta bude dlhá. Podsúval nám pod nohy „polená”, aby preskúšal pevnosť našej schopnosti spolupracovať. Pôsobili sme na čele tímov, ktoré prakticky stáli proti sebe a mali protichodné ciele, no my sme sa rozhodli nebojovať. Chceli sme spolupracovať a nám sa darilo dosahovať ešte lepšie a kvalitnejšie výsledky.

 

Kríza - vysoká škola marketingu v praxi. 

Najväčšou skúškou a zároveň školou našich individuálnych, ale aj tímových marketingových schopností, bola krízaBolo to na jeseň roku 2008. Vďaka kríze sme pocítili, čo znamená neúspech a veľký tlak na efektivitu a návratnosť každého investovaného eura. Pochopili sme zmenu správania a motiváciu spotrebiteľa v neistých časoch a ako je možné počítať so silou značky proti výrazným cenovým zľavám.  

Kríza ovplyvnila celé marketingové prostredie i náladu a tak sme sa aj pod vplyvom rodinných okolností na chvíľu profesijne oddelili. Každá z nás išla svojou cestou. Už sa nikdy nevrátilo to obdobie blahobytu, kde sme si v marketingu mohli vyskúšať prakticky všetko, čo sme chceli.

 

Na vlastnej ceste každá za seba.

Na svojej vlastnej ceste sme mali čas overiť si aj v ďalších spoločnostiach získané cenné skúsenosti v marketingu a ďalej naberať nové. Pracovali sme na rozvíjaní zaujímavých lokálnych a globálnych značiek a vyvíjali sme nové produkty, avšak stále viac a viac sme cítili, že pracovať pre väčšiu spoločnosť so sebou prináša politické ohýbanie a prispôsobovanie návrhov či riešení, v ktoré sme verili.

 

Marketingová sloboda a priestor.  

Potrebovali sme marketingovú slobodu a priestor pre vlastné videnie a uplatnenie našich skúseností v podnikateľskom prostredí. Stále viac sa nám vracali myšlienky zo spoločných rozhovorov, ktoré sme mali v začiatkoch našej kariéry, že raz budeme spolu podnikať. To sme ešte netušili, že už to buble. Keď sa začali prichádzať prosby od kamarátov podnikateľov, či by sme im pomohli s marketingom, už to vrelo. Dialo sa to nám obom zvlášť, ale v tom istom čase. Pri jednom osudovom telefonáte sme si povedali: Čo keby sme si to vyskúšali naostro? A tak sme vytvorili Levosphere a sme tu. 

 

O čom chceme písať. 

Tento blog  budeme využívať najmä na zdieľanie našich marketingových pocitov, myšlienok a poznatkov, ktorých zdrojom sú skúsenosti zo slovenského podnikateľského prostredia. Bez ohýbania a prispôsobovania sa názorom marketingovej väčšiny či menšiny s vami chceme zdieľať to, na čo sme prišli a o čom sme presvedčené, že naozaj funguje.

 

Anka a Naďa

PS: A to by sme neboli my, keby sme nepridali aj kúsok teórie. Tento blog je písaný formou storytellingovej štruktúry “The Quest”

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia